منتديات الامل القادم

الرئيسيةالبوابةمكتبة الصورالتسجيلدخول

شاطر | 

التدخين و الشباب

كاتب الموضوعرسالة
النمر الاسود
المدير

انثى عدد الرسائل : 287
البلد : فلسطين
الوظيفة : طالب
Loisirs : عادي

مُساهمةموضوع: التدخين و الشباب   الثلاثاء يوليو 15, 2008 12:28 pm

السلام عليكم ورحمه لله

نا حابب انى اعمل الموضوع ده علشان الشباب الكتير الى بيبوظو صحتهم بشرب السجاير انا مش عارف ايه الظاهره دى ولله كل واحد شايف نفسه كبر وخلاص بقى دخل ثانويه عامه وطلع بطاقه خلاص بقى كبير يشرب برحتو ويعمل الى هو عوزه برحته احنا كلنا شباب والفتره بتاعت الثانوى دى انا عارف انها صعبه مع انها ولله اجمل سنين تعشها فيها انا مش بقول للشباب متعش حياتك لا ياعم عيش اليومين بتوعك زى ما انا واى حد عاش اعرف بنات برحتك واتصاحب عليهم برحتك روح دروس برحتك اعمل الى انت عوزه فى حدود الادب انت تستفيد ايه لما تضيع فلوسك وفلوس دروسك الى انت بتقلبها على دخان اه منتا طبعا هتبقى شغال لله ينور فى قلبان فلوس الدروس قولى ميزه وحده بس علشان تحط سجاره فى بوئك وتمشى تدلع بيها انت شايف ان دى المرجله انت شايف انك خلاص كبرت لالا انا شايف غير كده انا شايف انك لسه زى منتى صغير بص شوف كده

ده منظر بزمتك لما تبقى لسه مكملتش 20 سنه وكده امال لما توصل ل30سنه تعمل ايه اعمل كده حاجه بينك وبين نفسك
اجرى اصحى الصبح كده ولف لفتين حولين بيتك وشوف ايه الى هيحصل

انت مفكر ان الكل هيخاف منك علشان حاطت بتعه بطلع دخان فى بؤئك مخلياك عامل زى البابور الجاز المحروق الى خلاص بقى قديم وهيترمى فى الزباله
طيب شوف كده السجاره الى انت بتشربها كده متكونه من ايه
انت طبعا عمرك ما سئلت نفسك السؤال ده
علشان شايف انها حاجه بتسلك وانت زى الخايف شغال شفت
وهى ازبل حاجه بتضر الانسان

شايف كل ده مواد انت بتشربها ويارتها مواد انت شايف مكتوب ايه الرش بتاع النمل والصراصير انت بتشربه ههههههههه
انا بضحك على خبتكم ولله وليه تضيع نفسك وفلوس ابوك الى انت مش تعبان فيها انت ممكن يكون ابوك بيشرب بس شوف ابوك عنده كام سنه وشوفه صحته عامله ايه وانت فى سنك ده وتعبان ومتنيل على عينك كده انا مش ملاك يعنى يجماعه انا الحج عندنا فى البيت بيشرب ومش بقول الكلام ده من خيالى لا ده واقع شيفه وكل واحد يا ريت يشوفه

انا عارف انى كلام هيزعل ناس كتير بس انت احسلك تروح جم تلعب رياضه اى حاجه من الحجات دى
انت لسه صغير وكتر شربها هتخليك تصغر اكتر.

[ معذرة ... يمكن للأعضاء فقط أن يشاهدوا الروابط ]

انا قلت كل الكلام نفسى اقوله
بس عاوز اعرف اخر حاجه من البنات والرجاله برده
انت كده بتحب وحده او انتى بتحب واحد
ايه رئيك فيه وهو قدامك كده ومع بعض فى الجامعه وشيفاه شغال نفخ وشرب وانت قولى رئيك فى نفسك وانت شغال نفخ وتاخد على صدرك؟

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.adventure.com

التدخين و الشباب
صفحة 1 من اصل 1